Health

Sănătatea are gust. Ghid pentru slăbit | Dr. Mihaela Bilic

Reprezentantele sexului frumos sunt preocupate de aspectul fizic prin natura lor. Își doresc, pe cât posibil, trupuri de sirenă pe care orice articol vestimentar să se așeze frumos. Acesta este și motivul pentru care o parte dintre ele apelează deseori la diete pentru scăpa de kilogramele în plus.

Povestea mea

N-am fost niciodată supraponderală sau ceva de genul, dar am avut o perioadă în care cântăream undeva la 63-64 kg. Dată fiind și înălțimea mea de 1.68m, greutatea cu pricina mă ducea undeva spre măsura M la îmbrăcăminte. Puțin frustrată că nu mai am fizicul din adolescență am hotărât să trag puțin de mine. Țelul era să ajung din nou la măsura XS la haine. Astfel că se fac patru ani de când m-am hotărât că ar fi cazul să slăbesc câteva kilograme. Însă nu abuziv, ci într-o manieră sănătoasă. Mi-am dorit ca acest lucru să se întâmple adoptând un stil de viață sănătos. În căutările mele mi-a căzut în mână cartea dnei Dr. nutriționist Mihaela Bilic, ”Sănătatea are gust. Ghid de slăbit”. Această carte avea să-mi schimbe total concepția despre ce înseamnă de fapt alimentația sănătoasă. Așa că pentru astăzi mi-am propus să vă povestesc despre ea.

”Sănătatea are gust. Ghid pentru slăbit” | Dr. Mihaela Bilic

Nu sunt genul de persoană care să cadă pradă tuturor informațiilor de pe internet. Știu că multe provin din surse neverificate, ca atare pentru mine sunt nule. Însă pe dna Dr. Mihaela Bilic o urmăresc și o apreciez de multă vreme. Mă identific perfect cu modalitatea dumneaei de a trata lucrurile și îndeosebi alimentația.

”Sănătatea are gust. Ghid pentru slăbit” | Dr. Mihaela BilicParcurgând această carte am reținut o idee-cheie. Anume aceea că nu este în regulă să ne abținem de la anumite alimente. Însă că trebuie să le consumăm cu măsură, cu anumite limite, așa încât să ne bucurăm totuși de ele. Dar, în același timp, să ne menținem și greutatea corporală dorită.

Fiecare capitol al cărții este dedicat unei anumite categorii de ”pofticioși”: ”Pentru iubitorii de dulciuri”, ”Pentru iubitorii de ciocolată”, ș.a.m.d. Îmi place cum este structurată. Astfel că dacă aveți crush doar pe anumite alimente puteți parcurge numai capitolele care vă vizează în mod direct. Eu, în schimb, am vrut să văd cum stă treaba cu toate alimentele-”problemă”, cu cantitățile și cu combinațiile permise.

Cartea ne arată cum putem slăbi și menține greutatea mâncând de toate, doar micșorându-ne porțiile și savurând mâncarea. O mestecare foarte bună și o savurare a aromelor din farfurie servește drept hrană pentru creier, în primul rând. Corpul nostru poate duce orice, creierul trebuie să-l convingem.

Obiceiuri dobândite

Din cartea ”Sănătatea are gust. Ghid pentru slăbit” am reținut că porția ideală dintr-un anumit aliment are dimensiunea palmei subiectului. Așa îmi ”cântăresc” ochiometric alimentele din farfurie, ca să mă asigur că nu fac excese alimentare.

De asemeni, mi-a fost de folos și în ceea ce privește combinațiile dintre alimente. Spre exemplu, de când am citit această carte nu mai combin proteina animală decât cu legume, carbohidrații ieșind din schemă. De fapt, evit carbohidrații cu totul sau pe cât posibil, pentru că sunt principala sursă de celulită.

Un alt obicei sănătos ar fi acela că evit zahărul, sucurile și dulciurile. Asta pentru că am reținut că reprezintă calorii goale ce doar păcălesc creierul, dar nu mă ajută la nimic. Dimpotrivă, au grijă să mai pun câteva grame în plus cu fiecare înghițitură consumată.

Nu am adoptat o atitudine extremistă față de mâncare, dar am mai multă grijă la alimentație. Totuși, deși conform spuselor dnei Dr. nu este în regulă să le excludem de tot, eu am exclus câte ceva. La chipsuri, snacksuri și pateuri am renunțat definitiv, iar mezeluri nu consum decât ocazional. ”Mi s-a luat” de ele din momentul în care am aflat că sunt printre principalii prieteni ai celulitei. Iar grăsimi animale oricum nu consumam pentru că pur și simplu nu-mi plac de când mă știu.

Per total, cartea este foarte interesanta și extrem de utilă celor care-și doresc să slăbească sau să se mențină. După părerea mea, este genul de carte care ar trebui parcursă de către oricine. Vă va schimba cu totul concepția despre alimentație, în general. Dar nu vă mai divulg nimic din aceasta, ci vă las să o descoperiți.

Și totuși, este cineva care deja a citit-o? Cum vi se pare?

 

One Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Citește Politica de confidențialitate!

*

Sunt de acord!

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: