Health

Zahărul de cocos și semințele de in – două alimente sănătoase

Zahărul de cocos și semințele de in sunt două alimente care se găsesc în toate magazinele de tip Plafar. Deși sunt foarte sănătoase, multe persoane evită să le achiziționeze din cauză că nu le cunosc beneficiile. Unii spun că dacă toate aceste beneficii ar fi trecute pe etichetă, poate le-ar cumpăra. Părerea mea e că produsele ar avea nevoie de etichete kilometrice deoarece sunt destul de multe. Acesta este motivul pentru care m-am gândit să povestesc câte ceva despre cele două, poate vă tentez să le încercați.

Eu am achiziționat aceste două alimente din VitaMix – Magazin Naturist de la mine din oraș. Dacă în ceea ce privește semințele de in știam despre existența acestora, zahărul de cocos îmi era complet străin. Totuși, m-a tentat și înainte de a-l lua am făcut puțină documentare pe internet.

Consumam deja semințe de in datorită unei fabrici de pâine care face o extraordinară franzelă neagră cu semințe. Cât ține de zahăr, îl foloseam pe cel din trestie de zahăr, cu toate că știam că e nociv. Îmi doream să îl înlocuiesc însă nu prea știam cu ce anume. Auzisem de zahărul de ștevie dar nu găsisem nicăieri și îmi era și teamă că n-o să-mi placă. Ștevia n-a fost niciodată preferata mea, nu am agreat-o niciodată. La VitaMix am găsit zahăr de cocos și mi-a făcut cu ochiul mai ales pentru că eu ador cocosul.

Așa arată produsele cumpărate de mine, ambele fiind marca SpringMarkt:

VitaMix Magazin Naturist

Dar să le iau pe fiecare în parte, să vă detaliez.

Zahărul de cocos

Zahar de cocosZahărul de cocos reprezintă alternativa sănătoasă a celui din trestie de zahăr. A devenit foarte apreciat deoarece este un aliment natural, foarte bogat în aminoacizi.

Dacă vă întrebați prin ce procedeu este obținut, aflați că acest zahăr este preparat din seva florilor de cocotier. Produsul obținut poate fi de tip pudră, pastă sau cristalizat, putând avea fie nuanțe de galben, fie de maro. Gustul zahărului de cocos nu este așa cum poate v-ați fi așteptat, ci e unul plăcut, de caramel. Este asemănător zahărului brun, asta ca să vă faceți o idee mai clară asupra acestuia, textura fiind ceva mai fină.

Zahărul de cocos conține:

  • 12 vitamine din complexul B-urilor
  • 16 aminoacizi
  • fosfor
  • potasiu
  • azot
  • magneziu
  • mangan
  • cupru
  • zinc
  • fier
  • calciu
  • bor
  • sulf
  • sodiu
  • clor
  • acid folic
  • tiamină
  • riboflavină
  • inulină
  • antioxidanți
  • fructoză

Știu că sunteți curioase ce beneficii ar putea aduce cu sine consumul de zahăr de cocos. Le voi detalia mai jos:

  • menține/îmbunătățește sănătatea celulară;
  • elimină toxinele din organism;
  • menține sănătatea sistemului muscular și osos;
  • combate anxietatea și depresia;
  • scade nivelul zahărului din sânge;
  • întărește imunitatea;
  • îmbunătățește fertilitatea;
  • stimulează metabolismul;
  • susține producerea de hormoni și enzime.

Având un indice glicemic scăzut, zahărul de cocos este ideal pentru persoanele suferinde de diabet. Mai mult decât atât, nu suprasolicită pancreasul deoarece se absoarbe lent.

Zahărul de cocos poate fi folosit atât în alimentație cât și în cosmetică. Eu îl folosesc și în prepararea dulciurilor, dar și pentru realizarea scruburilor de corp sau buze. Îmi place neașteptat de mult, nu l-aș înlocui cu nimic și categoric nu voi mai reveni la zahărul alb, rafinat.

Semințele de in

Semințe de inÎn ultima perioadă semințele de in au fost intens promovate ca fiind eficiente pentru sănătate. Eu am început să consum semințe de in deoarece auzisem că ajută la arderea grăsimilor interne. Cu alte cuvinte, ajută la reducerea nivelului de colesterol din sânge. Semințele de in sunt cunoscute ca având o mare concentrație de fibre, antioxidanți și grăsimi de calitate.

Semințele de in conțin:

  • acizi grași mononesaturați
  • acizi grași saturați
  • acizi grași polinesaturați Omega 3
  • fibre
  • proteine
  • vitaminele B1, B3, B5, B9
  • calciu
  • fier
  • magneziu
  • fosfor
  • potasiu
  • zinc
  • lignină

Proprietățile acestora sunt în continuă actualizare, însă printre ele se numără și pe lângă cele antioxidante se numără:

  • reducerea presiunii arteriale;
  • reducerea colesterolului ”rău” (LDL) și trigliceridelor;
  • stimularea arderii caloriilor;
  • stimularea digestiei;
  • eliminarea toxinelor din organism;
  • combaterea migrenelor;
  • ameliorarea durerilor menstruale;
  • prevenirea/eliminarea pietrelor la fiere;
  • combaterea retenției de apă;
  • combaterea oboselii fizice;
  • îmbunătățirea calității somnului.

Sincer, nu mă așteptam să-mi placă gustul semințelor de in, dar le agreez și asimilez foarte bine. Parcă am făcut o obsesie pentru ele și pe presor în aproape orice fel de mâncare. Mă simt foarte bine fizic de când am început să consum semințele de in. Voi încerca să le am tot timpul în casă, mai ales după ce le-am descoperit multiplele beneficii.

Iată două schimbări pe care eu le-am făcut în alimentația mea de când am ales un stil de viață sănătos. Dat fiind faptul că în cazul meu au dat rezultate foarte bune, vi le recomand și vouă cu toată încrederea.

Pe care dintre cele două alimente le-ați încercat deja?

44 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Citește Politica de confidențialitate!

*

Sunt de acord!

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: