Health

Despre monitorizarea stării de sănătate

Probabil că ați observat și voi orientarea majorității populației spre un stil de viață cât mai sănătos și mai echilibrat din toate punctele de vedere, ceea ce nu este deloc un lucru rău, dimpotrivă, pe mine mă bucură să constat această conștientizare care în altă ordine de idei ajută la creșterea speranței medii de viață într-o lume bombardată de poluare și de chimicale.

De altfel, suntem îndemnați spre această schimbare și de către mass-media prin intermediul acelor spoturi publicitare prin care ni se comunică să consumăm mai puțină sare, mai puțin zahăr, mai puține grăsimi, ș.a.m.d.

Anti-Junk-Food-Signs-Credit-iStockphoto-120688149.jpg

sursa foto: internet

În cazul meu, această schimbare a survenit acum aproximativ patru ani de zile când am exclus definitiv din viața mea băuturile acidulate și sucurile de orice fel, pentru ca mai apoi să mă ”împrietenesc” cu mișcarea fizică și să renunț și la tot ceea ce înseamnă fast food, chips-uri și snaks-uri.

l150651302-1_5be9a34a7e139a1259a008039e4aa22c.jpg

sursa foto: internet

Nu demult vă povesteam pe blog despre cele zece alegeri care mi-au îmbunătățit vizibil calitatea vieții și iată că astăzi revin asupra subiectului, însă centrat pe mișcarea fizică.

Ceva ce aud în mod repetat la debutul primăverii este că oamenii se simt slăbiți fizic, acuză diverse dureri musculare, articulare, de lombară, de cervicală, etc, punând totul pe seama așa-zisei astenii de primăvară. Părerea mea este că nu ea e responsabilă pentru ceea ce li se întâmplă acestora. Este normal ca aceștia să experimenteze astfel de stări neplăcute dacă de pe la începutul toamnei și până la finalul iernii s-au cufundat cumva într-un fel de sedentarism, singurele drumuri pe care le-au parcurs fiind cele până la serviciu și înapoi, respectiv până la cumpărături și înapoi.

Unii cu siguranță ar întreba dacă nu e și aceasta un fel de mișcare fizică, însă răspunsul ar fi că organismul uman are nevoie de mai mult decât plimbarea până la Mall pentru ca aceasta să ne ajute efectiv.

Eu, de exemplu, nu consider mișcare fizică faptul că urc zilnic patru etaje, de câteva ori pe zi, ci o consider a fi o activitate cât se poate de normală. Mișcarea fizică pentru mine înseamnă să alerg în aer liber, să fac exerciții fizice la sală sau în intimitatea căminului meu cel puțin 30 de minute pe zi (de 4-5 ori pe săptămână), activități care să îmi solicite fiecare mușchi și fiecare articulație, care să-mi îmbunătățească circulația sanguină și tonusul, însă pe tot parcursul anului, nu doar în anotimpurile calde.

În ceea ce mă privește, dacă aș sista jogging-ul și exercițiile fizice pe parcursul anotimpurilor reci (când însăși vremea de afară și zilele tot mai scurte împing la hibernare), mai apoi mi-ar fi foarte greu să-mi recapăt condiția fizică, aș lua-o practic de la zero de fiecare dată și nu e un sentiment tocmai plăcut.

Running-Training-Runners-Jogging-Road-Outside.jpg

sursa foto: internet

Mișcarea fizică moderată, susținută și continuă este vitală pe tot parcursul anului deoarece aduce cu sine multiple beneficii organismului uman precum: dezvoltarea fizică armonioasă în perioada de creștere, menținerea unei greutăți corporale corespunzătoare, îmbunătățirea capacității de concentrare și a performanței intelectuale, îmbunătățirea digestiei și a tranzitului intestinal, îmbunătățirea calității somnului, tonusului muscular, a circulației sanguine și a flexibilității articulațiilor, reducerea tensiunii arteriale și prevenirea hipertensiunii arteriale, reducerea colesterolului dăunător și creșterea celui folositor, îmbunătățirea posturii coloanei vertebrale, ș.a.m.d.

Iată cum vă puteți îmbunătăți starea de sănătate făcând mișcare zilnic sau ori de câte ori vă permite timpul! Corpul vostru poate ”duce” orice, mintea este cea pe care trebuie să o convingeți. Numai că (vă spun din experiență) atunci când ați ales să faceți sport în mod regulat apare totodată și dorința de a fi la curent cu date precum ritmul cardiac, caloriile arse, numărul de pași efectuați, cantitatea de lichide consumate sau calitatea somnului (numărul de ore dormite), etc.

Cum este posibilă monitorizarea acestor parametri ai sănătății în timp real? Nimic mai simplu: lucrul acesta este realizabil prin intermediul brățărilor fitness care nu sunt altceva decât niște gadgeturi smart create cu scopul de a vă ajuta în acest demers.

34519-SmartBand_SWR10_01_hires-85c4718fc20f381d

sursa foto: internet

În documentarea mea pentru alegerea celei mai potrivite brățări fitness am găsit pe internet acest articol foarte explicit pe care vă recomand să îl parcurgeți pentru a vă pune la curent și a descoperi ce tip de brățară vi s-ar potrivi cel mai bine și de ce. În plus, tot acolo veți găsi informații despre mecanismul acesteia și despre cum funcționează ea de fapt.

Dincolo de utilitatea acesteia, brățara fitness reprezintă un accesoriu modern care poate completa cu succes orice țiută sport, smart-casual sau chiar elegantă, în funcție de design-ul ales, astfel că vă puteți monitoriza nivelul de activitate pe parcursul întregii zile, nu doar atunci când faceți exerciții fizice sau alergați.

Constatarea mea în ceea ce privește această brățară este că își merită fiecare bănuț având în vedere toate funcțiile pe care le are și că ar trebui să fie un accesoriu de nelipsit atât din viața femeilor, cât și din cea a bărbaților pentru că da, este un produs unisex. Vă spun, creează dependență!

Și acum, curiozitatea mea este dacă dețineți deja o astfel de brățară și dacă vă mulțumește.

 

 

 

46 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Citește Politica de confidențialitate!

*

Sunt de acord!

%d blogeri au apreciat: